Τα υπέρ και τα κατά των κύριων μεθόδων προώθησης ιστοσελίδων

Διαμοιράσου το!!!

Η προώθηση ιστοσελίδων είναι κάτι που σίγουρα δεν μπορεί και δεν πρέπει να αφήνει αδιάφορο κανένα ιδιοκτήτη site, ακόμη και αν πρόκειται για χομπίστα και όχι για επιχειρηματία. Σκοπός ενός site είναι να έχει επισκέπτες, οπότε αν μία ιστοσελίδα δεν δέχεται επισκέψεις, είναι σαν να μην υπάρχει. Για να έχει όμως επισκέπτες, θα πρέπει να διαφημίσει τη παρουσία της. Το online marketing είναι αυτό με το οποίο θα προωθηθεί μία ιστοσελίδα στο κατάλληλο κοινό έτσι ώστε να αποκτήσει επισκεψιμότητα ή να αυξήσει αυτή που ήδη έχει.

Το marketing για ιστοσελίδες πια έχει προχωρήσει πολύ κι έχει γίνει μέρος της ζωής μας, είτε το καταλαβαίνουμε είτε όχι. Πρόκειται για μία «τέχνη» με πολλές μορφές κι εκφάνσεις τις οποίες και θα πρέπει κανείς να εκμεταλλευτεί σωστά για να έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και να μην ξοδεύει χρήματα και χρόνο χωρίς αντίκρισμα. Το παν λοιπόν είναι να επιλέξετε την κατάλληλη μέθοδο και τεχνική για τη προώθηση της ιστοσελίδας σας. Ποια όμως είναι αυτή που ταιριάζει καλύτερα για σας;

Η αλήθεια είναι ότι συνήθως δεν προτείνεται να χρησιμοποιείται μία και μόνο μέθοδος. Ένας σωστός συνδυασμός είναι η πλέον κατάλληλη κι ενδεδειγμένη λύση. Ας δούμε λοιπόν τα κυριότερες μεθόδους προώθησης μίας ιστοσελίδας και τα υπέρ και τα κατά τους για να κάνετε και τη καλύτερη επιλογή για το δικό σας site.

Διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα

Ο όρος παραδοσιακά μέσα αναφέρεται σε οποιοδήποτε μέσο δεν ανήκει στον ευρύτερο χώρο του internet, μιλάμε λοιπόν για εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση και ραδιόφωνο. Η διαφήμιση σε αυτά τα μέσα είναι ακόμη δημοφιλής και αποτελεί μια σχετικά καλή επιλογή για την προώθηση της ιστοσελίδας της.

Τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης μεθόδου είναι πρώτα απ’ όλα το γεγονός ότι όλο το κοινό γνωρίζει και χρησιμοποιεί αυτά τα μέσα, οπότε σίγουρα το site σας θα φτάσει σε πολλά μάτια. Επίσης, τα μέσα αυτά έχουν αρκετά μεγάλο κοινό ακόμη και στις μέρες μας, αν και συνήθως πρόκειται για άτομα πιο μεγάλης ηλικίας και όχι νέους κι εφήβους.

Τα μειονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι το σχετικά μεγάλο κόστος της και το γεγονός ότι τα εν λόγω μέσα δεν έχουν μεγάλη απήχηση στη νεολαία, οπότε δεν ενδείκνυται για επιχειρήσεις που «στοχεύουν» σε νεαρά κοινά.

Διαφημιστικά πακέτα

Όπως σίγουρα θα γνωρίζετε, μεγάλες πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook προσφέρουν πακέτα διαφήμισης στις επιχειρήσεις και τα μέλη τους γενικότερα. Τα πακέτα αυτά αποτελούν μία παρά πολύ καλή λύση για την προώθηση μίας ιστοσελίδας αφού οι εν λόγω πλατφόρμες θα φροντίσουν ώστε οι διαφημίσεις σας να παίζουν στο σωστό κοινό κάθε φορά. Επιπλέον, απαιτείται μόνο λίγος χρόνος για να οργανώσετε τη καμπάνια σας και μπορείτε να το κάνετε και χωρίς τη βοήθεια κάποιου ειδικού.

Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου αυτής είναι πρώτα απ’ όλα το γεγονός ότι πρόκειται για τη πλέον στοχευμένη μορφή προώθησης. Επιπλέον, τα αποτελέσματα της είναι ορατά σχεδόν άμεσα: αν η καμπάνια σας γίνει σωστά, η επισκεψιμότητα του site σας θα ανέβει σχεδόν αμέσως.

Το μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι η προβολή συχνά γίνεται με μορφή δημοπρασίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν θέλετε να προβάλλεστε περισσότερο από τους ανταγωνιστές σας θα πρέπει και να πληρώνετε παραπάνω από αυτούς. Αν ο κλάδος της επιχείρησης σας είναι πολύ ανταγωνιστικός, θα χρειαστείτε ένα αρκετά μεγάλο budget για να καταφέρετε να ξεχωρίσετε και να αυξήσετε σημαντικά τους επισκέπτες σας. Το άλλο μειονέκτημα της μεθόδου αφορά τα αποτελέσματα της: από τη μια μεριά είναι άμεσα και μεγάλα, αλλά από την άλλη θα «χαθούν» όταν θα λήξει το πακέτο σας. Με άλλα λόγια, η επισκεψιμότητα σας θα αυξάνεται μόνο όσο «τρέχει» η καμπάνια σας.

SEO

Το SEO – ή βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης στα Ελληνικά – στην ουσία φροντίζει ώστε η ιστοσελίδα σας να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερα από τα κριτήρια που χρησιμοποιούν οι μηχανές αναζήτησης για να κατατάξουν τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα τους. Τα κριτήρια αυτά καλύπτουν μια πολύ μεγάλη γκάμα: ξεκινούν από το περιεχόμενο και τη δομή του site και φθάνουν στο χρόνο φόρτωσης του και το πόσο καλά παίζει στις φορητές συσκευές.

Τα πλεονεκτήματα του SEO είναι ότι στην ουσία εγγυάται ότι θα έχετε ένα όμορφο, γρήγορο και φιλικό προς τον χρήστη site, πράγμα πολύ σημαντικό για την επιτυχία του. Επίσης, δεδομένου ότι η περισσότερη κίνηση μίας ιστοσελίδας προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης, η καλή κατάταξη σε αυτές έχει πολύ μεγάλη σημασία – αν όχι τη μεγαλύτερη – για τη πορεία και την επισκεψιμότητα ενός site. Τέλος, τα αποτελέσματα του SEO είναι μόνιμα, αφού μία καλά σχεδιασμένη και δομημένη σελίδα δεν πρόκειται να χάσει τη κατάταξη της αν δεν αλλάξει κάτι προς το χειρότερο.

Τα μειονεκτήματα του SEO είναι το γεγονός ότι η κατασκευή της ιστοσελίδας σας ενδέχεται να διαρκέσει λίγο περισσότερο. Επιπλέον, τα αποτελέσματα του SEO έχουν μεν μεγάλη διάρκεια, αλλά τα οφέλη τους δεν εμφανίζονται άμεσα και δεν είναι εύκολα μετρήσιμα. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία επένδυση που αποφέρει μεγάλα αποτελέσματα και οφέλη, αλλά σε βάθος χρόνου.