Πως η αναγνωσιμότητα συμπληρώνει τη κατασκευή ιστοσελίδων

Διαμοιράσου το!!!

Τι είναι η αναγνωσιμότητα και γιατί είναι απαραίτητη για σωστή κατασκευή και σχεδιασμό ιστοσελίδων

Μπορεί να έχετε σχεδιάσει τέλεια το site σας και να έχετε φροντίσει ώστε η κατασκευή του να πληροί όλες τις προϋποθέσεις που θα προσφέρουν στους χρήστες μία ευχάριστη εμπειρία, αλλά η επισκεψιμότητα σας παρόλα αυτά παραμένει σε σταθερά επίπεδα. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, η αναγνωσιμότητα του περιεχόμενου σας – και συγκεκριμένα η έλλειψη της – είναι πολύ πιθανό να ευθύνεται γι’ αυτό το πρόβλημα.

Η “Αναγνωσιμότητα” μετρά πόσο εύκολο είναι για τους ανθρώπους να αναγνωρίζουν και να διαβάζουν τα λόγια, τις προτάσεις και τις φράσεις σε ένα προϊόν γραπτού λόγου, είτε αυτό πρόκειται για κάποιο βιβλίο είτε ακόμη σε κάποιο site. Όταν η αναγνωσιμότητα του ιστότοπού σας είναι υψηλή, οι χρήστες θα μπορούν να σαρώσουν αποτελεσματικά τον ιστότοπό σας με τα μάτια σας και να λάβουν τις πληροφορίες που χρειάζονται από το κείμενο σας χωρίς μεγάλη προσπάθεια και σε πολύ λίγο χρόνο.

Η επίτευξη της αναγνωσιμότητας σε έναν ιστότοπο είναι μια σχετικά εύκολη υπόθεση. Απλά φροντίστε να ακολουθείτε αυτούς τους βασικούς κανόνες:

Η αντίθεση είναι το κλειδί

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει επαρκής αντίθεση μεταξύ του κειμένου και του background  σας, ώστε το κείμενο να φαίνεται ξεκάθαρα. Με απλά λόγια, αν το background σας είναι άσπρο, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείτε ανοιχτά χρώματα για τη γραμματοσειρά σας. Πιθανότατα να έχετε προσεκτικά επιλεγμένα χρώματα τα οποία μάλιστα να αποτελούν κύριο μέρος της εταιρικής σας ταυτότητάς οπότε κι εννοείται ότι θα πρέπει να τα χρησιμοποιείτε στο σχεδιασμό του site σας, αυτό που θα πρέπει να προσέξετε, είναι να υπάρχει η κατάλληλη αντίθεση με το background έτσι ώστε να εξασφαλίζετε την αναγνωσιμότητα του κειμένου σας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θυσιάσετε την αναγνωσιμότητα στο βωμό της εμφάνισης και του design.

Δεν μπορείτε να διαβάσετε αυτά που δεν μπορείτε να δείτε

Οι πρώτοι ιστότοποι είχαν μικρές γραμματοσειρές, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι οι 12άρες γραμματοσειρές είναι δύσκολο να διαβαστούν στο διαδίκτυο. Όταν μια οθόνη απέχει κατά μέσο όρο 24 ίντσες από το πρόσωπο κάποιου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα δυσκολευτούν πάρα πολύ για να δουν τις μικρότερες γραμματοσειρές. Ένας τυπικός κανόνας που θα ισχύει στις περισσότερες ιστοσελίδες του διαδικτύου είναι το κείμενο του κυρίως σώματός ενός άρθρου ή άλλου περιεχομένου να έχει τουλάχιστον μέγεθος 16. Αυτό είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε τη κατασκευή και σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας όσον αφορά το κείμενο, αλλά να έχετε κατά νου ότι ο αριθμός αυτός εξαρτάται και σε μεγάλο βαθμό από το ποια γραμματοσειρά χρησιμοποιείτε.

Serif εναντίον Sans Serif

Μπορεί να μην μπορείτε να επιλέξετε την οικογένειά σας, όπως λέει και το γνωστό ρητό, αλλά μπορείτε να επιλέξετε τον τύπο της οικογένειας γραμματοσειρών που χρησιμοποιείτε στο site σας. Οι Serifs είναι εκείνα τα μικρά προεξέχοντα σημεία ή γραμμές που ορισμένες γραμματοσειρές έχουν στα άκρα των γραμμάτων τους – η γραμματοσειρά Times New Roman, για παράδειγμα, προέρχεται από την οικογένεια γραμματοσειρών Serif. Το Sans Serif σημαίνει κυριολεκτικά “χωρίς serif”. Αυτές οι γραμματοσειρές είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή για online κείμενα. Σημείωση: Γνωρίζουμε ότι οι γραμματοσειρές τύπου γραφής (αυτές δηλαδή που μοιάζουν με χειρόγραφο κείμενο) είναι πραγματικά πολύ cool και “αριστοκρατικές” χάρη στις φανταχτερές καμπύλες και το στιλ τους, αλλά όσο όμορφες φαίνονται, τόσο δύσκολες ειναι και στην ανάγνωση. Μην κουράζετε άσκοπα τα μάτια των επισκεπτών σας! Μείνετε μακριά από τις χειρόγραφες γραμματοσειρές

Η υπερβολική χρήση γραμματοσειρών βλάπτει σοβαρά το site σας

Κατά κανόνα, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε περισσότερες από τρεις διαφορετικές γραμματοσειρές σε έναν site. Καταλαβαίνουμε ότι ορισμένα projects ενδέχεται να απαιτούν πιο σύνθετους συνδυασμούς γραμματοσειρών, ωστόσο αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια ποικιλία γραμματοσειρών, το συνολικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι αρμονικό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας σχετικά μικρός αριθμός γραμματοσειρών που να ανήκουν στην ίδια οικογένεια. Αν θέλετε να δώσετε έμφαση σε κάποια σημεία του κειμένου ή να τα κάνετε να ξεχωρίζουν, μπορείτε απλά να χρησιμοποιήσετε επιλογές μορφοποίησης όπως η υπογράμμιση και οι έντονοι χαρακτήρες, τα γνωστά μας bold.